Soki

Zielony sok z jarmużu i ogórka

Kolejny z serii zielony sok, który warto pić na śniadanie ze względu na jego prozdrowotne działanie!

Jarmuż jest źródłem sulforafanu – przeciwutleniacza, który ma silne działanie antynowotworowe. To warzywo kapustne ma właściwości przeciwzapalne i dostarcza witaminy K i karotenoidów. Jest również doskonałym źródłem żelaza i wapnia. Razem z jabłkami dostarczy nam niezbędnego błonnika. Ponadto jabłka są bogatym źródłem witaminy E, Kwitamin z grupy B, beta-karotenu, kwercetyny i antyoksydantów.

Właściwości ogórka nie są za bardzo doceniane, a tymczasem to warzywo jest bogatym źródłem przeciwutleniaczy. W większości składa się z wody, dzięki czemu ma właściwości nawilżające i świetnie gasi pragnienie.  Dodatkowo działa moczopędnie i oczyszcza organizm z toksyn. Ogórek ze względu na swoje pH ma również właściwości odkwaszające organizm. Ogórek ma niestety jedną wadę, zawiera enzym askorbinowy, który utlenia witaminę C w innych warzywach i owocach.

 

Zielony sok z jarmużu i ogórka

Drukuj
Porcje: 350 ml Czas przygotowania: 10 minut

Składniki:

  • 100g jarmużu (3-4 duże liście)
  • 1 ogórek
  • 1/2 cytryny
  • 1/2 limonki
  • 2 jabłka

Przygotowanie

1

Jarmuż rwę na mniejsze kawałki.

2

Ogórka obieram ze skórki i kroję w plasterki.

3

Jabłka kroję na mniejsze cząstki.

4

Jarmuż, ogórka i jabłka wyciskam w wyciskarce.

5

Cytrynę i limonkę wyciskam na wyciskarce do cytrusów i dodaję do pozostałych składników soku.

6

Smacznego!

Artykuły, które mogą Cię zainteresować

Dodaj komentarz

Powiadom o
avatar
Sortuj wg:   najnowszy | najstarszy | oceniany
wpDiscuz
Udostępnij
Przypnij
Tweetnij