fbpx
Bez jajek/ Danie wegańskie/ Danie wegetariańskie/ Drugie śniadanie/ Na słodko/ Napoje/ Śniadanie/ Soki/ Zielone soki i koktajle

Sok z brokuła z pomarańczą i cytryną

Zielony sok z brokułów z dodatkiem pomarańczy i cytryny dostarczy całe bogactwo witamin, minerałów i antyoksydantów. Regularnie spożywany będzie świetnym remedium na wiele kłopotów zdrowotnych. 

Sok z brokuła jest bogaty w witaminy, minerały i antyoksydanty, posiada nieoceniony potencjał w profilaktyce antynowotworowej. Regularnie spożywany będzie świetnym remedium na wiele kłopotów zdrowotnych. 

Zielony sok z brokuła z pomarańczą i cytryną

Kiedy myślimy o zielonym koktajlu czy soku to naturalnie kojarzą się nam one z zawartością  szpinaku, jarmużu czy natki pietruszki. Brokuły do soku nie są najbardziej oczywistym wyborem a pewnie część z Was na myśl o tym, żeby wycisnąć sok z brokuła może mieć bardzo mieszane uczucia. Przyznam się szczerze, że ja też na początku nie była za bardzo przekonana do tego pomysłu w szczególności, że gotowanego brokuła ledwo toleruję w wersji zmiksowanej zupy krem. Jednak okazał się, że brokuł jest doskonałym materiałem na koktajl. Jeśli tak jak ja nie przepadasz za gotowanymi brokułami ale doskonale zdajesz sobie sprawę, że zawierają bogactwo witamin, minerałów, antyoksydantów i warto je jeść, to ten sok jest rozwiązaniem właśnie dla Ciebie. A jeśli jesteś fanem brokułów to tym lepiej! Surowy brokuł w soku pośród owoców cytrusowych to świetny pomysł! Nadaje on wiosenny zielony kolor a w postaci surowej zachowuje więcej wartości odżywczych. 

Czy warto pić sok brokułowy?

Brokuł niezaprzeczalnie jest zdrowy i warto go spożywać. To wyjątkowe warzywo. Sok z brokuła posiada nieoceniony potencjał w profilaktyce przeciwnowotworowej. Zawiera sulforafan, izotiocyjaniany i chlorofil, które posiadają udokumentowane właściwości antynowotworowe. Jest dobrym źródłem beta-karotenu, witamin z grupy B, witaminy C, K, PP oraz kwasu foliowego. Dodatkowo zawiera dużą ilość potasu a także wapnia, do wchłaniania którego potrzebna jest witamina D dlatego polecam picie tego soku wystawiając buzię do słońca ;)

Regularnie spożywany brokuł chroni przed wrzodami żołądka. Dzięki zawartości luteiny, zeaksantyny, witaminy B2 i witaminy C wpłynie pozytywnie na stan oczu. Będzie nas chronił przez anemią a chrom wyreguluje poziom cukru we krwi . Oprócz tego jest niskokaloryczny, bez problemu mogą go spożywać osoby cierpiące na cukrzycę.

Jeśli lubisz zielone soki i koktajle koniecznie sprawdź też inne przepisy na moim blogu ⇒ zielone soki i koktajle

Koniecznie daj mi znać, jeśli wypróbujesz ten przepis! Wrzuć zdjęcie Twojej potrawy na Instagrama lub Facebooka i oznacz mnie tagiem @bookofspellspl

Chcesz być zawsze na bieżąco? Obserwuj mój Instagram, dołącz do mnie na Facebooku i przypnij pina na Pintereście!

Sok brokułowy z pomarańczą i cytryną

Drukuj
Porcje: 350ml Czas przygotowania: 10 minut

Składniki:

  • 1/2 surowego brokuła ok. 250g
  • 2 pomarańcze
  • 1 cytryna

Przygotowanie

1

Brokuła kroję na mniejsze cząstki.

2

Pomarańcze i cytryny obieram i kroję na mniejsze kawałki.

3

Wszystkie składniki wyciskam w wyciskarce.

4

Smacznego!

Spodobał Ci się przepis? Masz pytania, chcesz coś doprecyzować, podzielić się własnymi przemyśleniami albo recenzją? Zostaw komentarz pod postem! :)

Artykuły, które mogą Cię zainteresować

avatar
  Zapisz się aby otrzymywać powiadomienia o nowych komentarzach  
Powiadom o
Udostępnij1
Przypnij
+1