Koktajle/ Zielone soki i koktajle

Zielone smoothie z ananasa, jarmużu i kiwi

Zielone smoothie z ananasa, jarmużu i kiwi dostarczy niezbędnych witamin, minerałów, wspomoże pracę układu pokarmowego i wzmocni kości!

 

Wiosenne smoothie z ananasa, jarmużu i kiwi

To smoothie z ananasa, jarmużu i kiwi oprócz doskonałego smaku, ma także niesamowite właściwości zdrowotne! Wspomoże nasz organizm zwłaszcza w okresie wiosennego przesilenia, gdy mamy zwiększone zapotrzebowanie na witaminy i minerały. Ten koktajl zadziała na nasz organizm odświeżająco, orzeźwiająco i doda sił.

Antyoksydacyjny jarmuż

Jarmuż ceniony jest ze względu na bogactwo zawartych w nim witamin i składników mineralnych. Zawiera dużą dawkę witaminy K, C i E, kwas foliowy, luteinę i beta – karoten. Dodatkowo dzięki zawartości wapnia wzmocni kości, żelazo zapewni prawidłową czynność wątroby, magnez wzmocni serce a potas wyreguluje gospodarkę wodną organizmu. Jarmuż wykazuje właściwości antyoksydacyjne dzięki dużej zawartości chlorofilu. Zawiera też sulforafan, o którym pisałam w przepisie na zielony sok z jarmużu i ogórka.

Ananas na trawienie

Ananas z uwagi na zawartości bromeliny i biotyny wspomaga trawienie i pracę trzustki. Działa przeciwzapalnie, wykazuje właściwości zapobiegające schorzeniom układu krwionośnego. Wspomaga organizm w usuwaniu toksyn, zmniejsza obrzęki i przyspiesza gojenie się ran. Wykazuje też właściwości łagodzące objawy reumatoidalnego zapalenia stawów.

Mangan zawarty w ananasach to szczególny pierwiastek, którego niedobory upośledzają wchłanianie wapnia. W związku ze swoimi właściwościami mangan stymuluje wchłanianie wapnia zawartego w jarmużu.

Zielone smoothie z ananasa, jarmużu i kiwi dostarczy niezbędnych witamin, minerałów, wspomoże pracę układu pokarmowego i wzmocni kości!

Kiwi na piękne włosy i cerę

Kiwi dostarczy witaminy C, która jest silnym antyoksydantem, pomoże w walce z wolnymi rodnikami, przeziębieniem oraz wzmocni organizm. Magnez zniweluje uczucie zmęczenia, błonnik wyreguluje pracę układu pokarmowego a cynk wygładzi cerę.

Olej lniany wspomoże syntezę witaminy E, K i beta karotenu z jarmużu, dostarczy kwasów Omega – 3 i wspomoże pracę układu pokarmowego.

Chcesz być zawsze na bieżąco? Obserwuj mój Instagram, dołącz do mnie na Facebooku i przypnij pina na Pintereście!

Koniecznie daj mi znać, jeśli wypróbujesz ten przepis! Wrzuć zdjęcie Twojej potrawy na Instagrama lub Facebooka i oznacz mnie tagiem @bookofspellspl

Wiosenny koktajl z kiwi, ananasa i jarmużu

Drukuj
Porcje: 350ml Czas przygotowania: 10 minut

Składniki:

  • 1/4 ananasa
  • 100g jarmużu (3-4 garści, 2 -3 liście)
  • 3 kiwi
  • 1 łyżka oleju lnianiego

Przygotowanie

1

Ananasa kroję na mniejsze cząstki.

2

Jarmuż rwę na mniejsze kawałki.

3

Kiwi obieram ze skóry.

4

Ananasa, jarmuż i kiwi miksuję z olejem lnianym na gładko blenderem.

5

Smacznego!

Spodobał Ci się przepis? Masz pytania, chcesz coś doprecyzować, podzielić się własnymi przemyśleniami albo recenzją? Zostaw komentarz pod postem! :)

Artykuły, które mogą Cię zainteresować

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o
Udostępnij18
Przypnij
Tweetnij